17 Nisan 2013 Çarşamba

MEŞHUR HAZIR CEVAPLAR

Yahya Kemal'e sormuşlar:
- Ankara'nın en çok hangi tarafını seviyorsunuz?
O da şöyle cevap vermiş:
- İstanbul'a dönüşünü.
K K K
Kulaklarının büyüklüğü ile ünlü Galileo'ye biri demiş ki:
- Efendim, kulaklarınız, bir insan için biraz büyük değil mi?
Galileo şu cevabı vermiş:
- Benimkiler bir insan için biraz büyük ama, seninkiler bir eşek için fazla küçük değil mı?
K K K
Napolyon savaşta İspanya'yı yenmiş. İspanya Kralı demiş ki:
- Siz ancak para ve mal için savaşırsınız, biz ise namusumuz ve şerefimiz için savaşırız.
Napolyon şöyle cevap vermiş:
- Evet insanın neyi eksikse onun için savaşır.
K K K
Fransızın biri, Paris’te çalışan bir Türk’e sormuş:
- Sizin, kadınlarınızı evden çıkartmadığınız doğru mu?
- Daha önceleri öyleydi. Fakat şimdi dışarı çıkarttık ve bir türlü içeri sokamıyoruz.
K K K
Sokrates ölüme mahkûm edildiğinde, eşi demiş ki:
- Haksız yere öldürülüyorsun.
Sokrates cevap vermiş:
- Ne yani, bir de haklı yere mi öldürselerdi?
K K K
Ünlü filozof Diyojen, birgün çok dar bir sokakta zengin ve kibirli bir adamla karşılaşır. Birinin kenara çekilmesi lâzım.
Mağrur zengin, hor gördüğü filozofa seslenir:
- Ben bir serserinin önünden kenara çekilmem.
Diyojen, kenara çekilererek cevap verir:
- Ben çekilirim.
K K K
Fatih Sultan Mehmed Hâna sormuşlar:
- İstanbul'u niçin fethettin?
- Önce o benim gönlümü fethetti, ben de onu fethettim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfalar

Sayfa Görüntüleme